- Mapy – základy DoomEditu (část 1)
- Mapy – základy DoomEditu (část 2)
- Mapy – základy DoomEditu (část 3)
- Mapy – základy DoomEditu (část 4)
- Důležitá entita, kterou do mapy musíme vložit, nese název „info_player_start“. Tato entita specifikuje pozici, kde se hráč v mapě „narodí“, a úhel, kterým bude jeho pohled směřovat. Ke vložení startu zvolíme první místnost. Opět klikneme pravým tlačítkem myši ve 2D pohledu a z nabídky vybereme požadovanou entitu (viz obrázek č. 24). Následně vhodně upravíme její pozici – nesmí být vnořená do žádného brushe (obrázek č. 25). Úhel pohledu určíme obdobně jako úhel natočení dříve u statického modelu (obrázek č. 26).
- Závěrem si mapu uložíme a spustíme „dmap“ příkaz, kterým vytvoříme další potřebné soubory k hlavnímu MAP souboru. Tento příkaz je v DoomEditu v hlavní nabídce „BSP » BSP“ (viz obrázek č. 27). Po dokončení výpočtu můžeme DoomEdit zavřít a mapu vyzkoušet přímo ve hře. Spustíme Doom 3, otevřeme konzoli, zadáme příkaz „devmap nazev_mapy“ a potvrdíme klávesou „Enter“. Pokud jsme provedli vše správně, po chvilce načítaní se objevíme v naší mapě, kterou si nyní můžeme projít a pokochat se naším prvním dílem pro Doom 3 (obrázek č. 28).
Mapy – shrnutí získaných informací
Po této kapitole by jsme měli být schopni vytvořit alespoň jednoduché mapy pro Doom 3. Prošli jsme si všechny základní a nejpoužívanější prvky ovládání DoomEditu. Umíme manipulovat s brushi. Používat nástroje jako Clipper, Edge a Vertex úpravy, vkládat entity, propojovat prostory… Tento editor obsahuje řadu dalších aspektů, které jsme neprobrali. Je tomu však záměrně, jedná o věcí méně používané nebo velice intuitivní. Pravidelnou prací v DoomEditu dostaneme ovládání pod kůži a na řadu věcí přijdeme v průběhu sami.
Získaných dovedností budeme v DoomEditu hojně využívat při tvorbě obsahu v dalších kapitolách. Je vhodné si předem vytvořit testovací mapu. V této jednoduché mapě (mnohdy postačí jedna dobře osvětlena místnost) budeme ladit naše materiály, zvuky, modely…
Navazující článek: Tutorial 04 - Materiály
Kapitoly lnku: