DoomEdit – Klávesové zkratky
Všeobecné
Interní název | Klávesová zkratka | Funkce |
---|---|---|
ShowDOOM | F2 | přepnutí do hry |
Preferences | P | otevře okno s nastavením |
EntityList | I | otevře okno se seznamem entit |
MakeProjectedLight | J | otevře Light Editor |
SurfaceInspector | S | otevře Surface Inspektor (vlastnosti brush/face) |
ToggleCamera | Ctrl + Shift + C | zobrazí nebo schová okno kamery |
ToggleZ | Ctrl + Shift + Z | zobrazí nebo schová Z okno |
ViewEntityInfo | N | zobrazí informace o entitě |
ViewConsole | O | zobrazí konzoli |
ViewTextures | T | zobrazí výběr textur |
MediaBrowser | M | zobrazí výběr médií |
ShowAllTextures | Ctrl + A | zobrazí všechny textury (nejen použité) |
FileOpen | Ctrl + O | otevře dialog pro otevření mapy |
FileSave | Ctrl + S | uložení mapy |
FindOrReplaceEnt | Ctrl + F3 | otevře okno hledat/nahradit |
NextLeakSpot | Ctrl + Shift + K | přejít k dalšímu leak bodu |
PrevLeakSpot | Ctrl + Shift + L | návrat k předchozímu leak bodu |
AutoCaulk | Ctrl + Shift + A | automaticky aplikuje caulk na vhodné místa brushe |
3D pohled
Interní název | Klávesová zkratka | Funkce | |
---|---|---|---|
CameraForward | šipka nahoru | pohyb vpřed | |
CameraBack | šipka dolu | pohyb vzad | |
CameraLeft | šipka vlevo | otočení doprava | |
CameraRight | šipka vpravo | otočení doleva | |
CameraUp | D | pohyb vzhůru | |
CameraDown | C | pohyb dolů | |
CameraAngleUp | A | naklonění vzhůru | |
CameraAngleDown | Z | naklonění dolů | |
CameraStrafeRight | . | pohyb doprava | |
CameraStrafeLeft | , | pohyb doleva | |
CenterView | End | vystředění pohledu | |
UpFloor | PgUp | pohyb o jeden brush vzhůru | |
DownFloor | PgDn | pohyb o jeden brush dolů | |
ToggleRenderSound | F9 | přepíná přehrávání zvukových efektů | |
RebuildRenderData | F7 | obnoví render data (užijeme pokud 3D pohled neodpovídá 2D pohledu) | |
ToggleRenderAnimation | F6 | přepíná zobrazení animací | |
ToggleEntityOutlines | F5 | přepíná zobrazení bounding boxů u entit | |
ToggleRealtimeRenderBuild | F4 | automaticky obnovuje render data | |
ToggleRenderMode | F3 | přepíná režimy zobrazení | |
ShowClip | Ctrl + L | přepíná zobrazení clip brushů | |
ToggleShowPatches | Ctrl + P | přepíná zobrazení křivkové geometrie (patches) | |
ToggleCubicClip | Ctrl + | přepíná omezení viditelnosti | |
CubicClipZoomOut | Ctrl + [ | rozšiřuje vzdálenost viditelnosti | |
CubicClipZoomIn | Ctrl + ] | zkracuje vzdálenost viditelnosti |
2D pohled
Interní název | Klávesová zkratka | Funkce |
---|---|---|
NextView | Ctrl + Tab | mění 2D pohledy (Top, Side, Front) |
Copy | Ctrl + C | zkopíruje výběr do schránky |
Paste | Ctrl + V | vloží výběr ze schránky |
ToggleView | Ctrl + Shift + V | přepíná zobrazení okna 2D pohledu |
Undo | Ctrl + Z | krok zpět |
Redo | Ctrl + Y | zopakovat předchozí krok |
ToggleGrid | 0 | přepíná zobrazení mřížky |
SetGridPoint125 | 2 | velikost mřížky 1/8 (0.125) |
SetGridPoint25 | 3 | velikost mřížky 1/4 (0.25) |
SetGridPoint5 | 4 | velikost mřížky 1/2 (0.5) |
SetGrid1 | 1 | velikost mřížky 1 |
SetGrid2 | 2 | velikost mřížky 2 |
SetGrid4 | 3 | velikost mřížky 4 |
SetGrid8 | 4 | velikost mřížky 8 |
SetGrid16 | 5 | velikost mřížky 16 |
SetGrid32 | 6 | velikost mřížky 32 |
SetGrid64 | 7 | velikost mřížky 64 |
GridDown | - | zvětšit velikost mřížky |
GridUp | + | zmenšit velikost mřížky |
ZoomOut | Insert | oddálení a přiblížení 2D pohledu |
ZoomIn | Delete | |
ToggleCrosshairs | Shift + X | přepíná zobrazení světle zeleného zaměřovače |
ToggleSizePaint | Q | informace o velikosti brushe (pouze při držení klávesy) |
ZZoomOut | Ctrl + Insert | oddálení a přiblížení Z pohledu |
ZZoomIn | Ctrl + Delete |
Práce s texturami
Interní název | Klávesová zkratka | Funkce |
---|---|---|
FindReplaceTextures | Shift + F | otevře okno hledat/nahradit textury |
AxialTextureByHeight | U | nastaví vertikální textuře rozměr šířka/výška dané face |
AxialTextureByWidth | Ctrl + U | nastaví horizontální textuře rozměr výška/šířka dané face |
AxialTextureArbitrary | Shift + U | přepíná režimy uchycení textury |
InvertTextureX | Ctrl + Shift + I | převrácení textury vertikálně |
InvertTextureY | Shift + I | převrácení textury horizontálně |
TextureFit | Shift + 5 | roztáhne texturu přesně na velikost face |
TexRotateClock | Shift + PgDn | otočí texturu ve směru hodinových ručiček o 45° |
TexRotateCounter | Shift + PgUp | otočí texturu proti směru hodinových ručiček o 45° |
TexScaleUp | Ctrl + šipka nahoru | vertikálně zvětší texturu (nefunguje) |
TexScaleDown | Ctrl + šipka dolu | vertikálně zmenší texturu (nefunguje) |
TexScaleLeft | Ctrl + šipka vlevo | horizontálně zvětší texturu (nefunguje) |
TexScaleRight | Ctrl + šipka vpravo | horizontálně zmenší texturu (nefunguje) |
TexShiftLeft | Shift + šipka vlevo | posun textury doleva |
TexShiftRight | Shift + šipka vpravo | posun textury doprava |
TexShiftUp | Shift + šipka nahoru | posun textury nahoru |
TexShiftDown | Shift + šipka dolu | posun textury dolů |
TogTexLock | Shift + T | zapne/vypne přichycení textury na brush |
Kapitoly lnku: