Materiály na statických modelech
Pro správné fungovaní materiálů na statických modelech ve hře musíme používat relativní cesty k použitým texturám. Nebo cesty absolutní, ve kterých se nachází adresář „base“ nebo řetězec „\base“. Uvedená cesta však nesmí obsahovat mezery, což v praxi činí problémy. Vhodné cesty vypadají následovně.
Například:
C:doom3basemodelsmapobjectsigelitka
nebo
//base/igelitka
Tento problém můžeme vyřešit dodatečnou editací ASCII souboru (ASE) v textovém editoru. Spustíme si textový editor (např. Notepad nebo jiný editor pro prostý text) a otevřeme v něm náš soubor s modelem. U souboru ASE pak hledáme řádky s řetězcem „*BITMAP“, který uvozuje cestu/název pro použití materiálu.
Provedeme úpravu např. následovně:
*BITMAP "//base/igelitka"
a soubor uložíme. Takto upravený název materiálu pak v enginu odkazuje na materiál s názvem „igelitka“ (pozn. neplést si – neodkazuje na materiál s názvem „base/igelitka“).
Také se můžeme setkat s modely, které obsahují více materiálu. V tomto případě platí, že na každý objekt můžeme použít pouze jeden materiál. Z toho vyplývá, že pokud statický model obsahuje 3 materiály, musí byt rozdělen taktéž na 3 objekty podle použitého materiálu.
Kapitoly lnku: